انواع چراغ راهنمایی رانندگی
نوشته شده توسط : malihe

انواع چراغ راهنمایی نسل جدید

فارغ از اینکه تاریخچه اختراع چراغ راهنمایی ما را به چه نکاتی می رساند و یا اینکه ایده اولیه آن چگونه شکل گرفت، بهتر است به مسائلی بپردازیم که بار فنی بیشتری برای ما به دنبال داشته باشند. چراغ راهنمایییکی از مهمترین تجهیزات ترافیکی است که نقش به سزایی در کنترل عبور و مرور خودروها دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، چراغ راهنمایی نیز تغییرات بسیاری نسبت به مدل های اولیه آن کرده است . همانطور که در مقاله تاریخچه چراغ راهنمایی رانندگی توضیح دادیم در مدل های اولیه، از نفت برای روشن کردن آن استفاده می شده است. یکی از ضعف های چراغ راهنمایی نسل قدیم، وزن بسیار زیاد آن بوده است، بدنه فلزییکی از دلایل وزن آن بوده است. سرویس و نگهداری آنها نیز براحتی چراغ راهنمایی حال نبود.

انواع چراغ راهنمایی رانندگی نسل

جدید چراغ راهنمایی با توجه به مرور زمان و افزایش حجم خودروها به چندین دسته تقسیم شد. از عوامل این تغییرات ورود مواد اولیه پتروشیمی و همچنین کشف ال ای دی در دانش الکترونیک، بود. این تحولات در زمینه تغییرات چراغ راهنمایی و امکان ایجاد نسل جدید چراغ با کم ترین میزان مصرف انرژی، و بیشترین بازدهی را ممکن ساخت. تمامی این موارد درنهایت به کاربردی شدن هرچه بیشتر این ابزار منجر شد. از نسل جدید چراغ راهنمایی میتوان موارد زیر را ذکر کرد.

چراغ راهنماییLED

در این نوع چراغ راهنمایی و رانندگی بجای استفاده از لامپ های پر مصرف که هزینه زیاد و طول عمر کمی دارند، از دیود های ال ای دی برای رنگ های مختلف خانه های چراغ در ساختار آن استفاده شده است. به این چراغ های ال ای دی ماژول گفته می شود و در صورت خرابی فقط کافی است که ماژول را تعویض کرد. قیمتچراغ راهنمایی رانندگی ال ای دی با توجه به کاربردهایی که امروزه دارد به هیچ وجه قابل مقایسه حتی با یکی دو دهه اخیر هم نیست. ازدیگر مزایای چراغ راهنمایی ال ای دی می توان به پرتاب بالای نور آن اشاره کرد. چراغ راهنمایی رانندگی ال ای دی پرتاب نور و طول عمر بالای این چراغ از بزرگترین مزیتهای آن نسبت به نسل قدیم است.

چراغ چشمک زن خورشیدی

ایده ترکیب پنل های خورشیدی در ذخیره انرژی و کاربرد ال ای دی، چراغ راهنمایی سولار را به عرصه تکنولوژی وارد کرد تا منبع تامین انرژی ارگانیک، تجربه ای جدید را رقم بزند. همانطور که از نام این محصول مشخص است، بجای استفاده از برق در چراغ چشمک زن خورشیدی از پنل های خورشیدی استفاده می شود. در طول روز پنل یا سلول های خورشیدی با انرژی خورشید شارژ شده و دیگر نیازی به استفاده از برق در این چراغ ها نیست. پس از شارژ کامل باطری با استفاده از نور خوشید به مدت 7 شبانه روز دیگر نیاز به شارژ مجدد ندارند پس خیالتان از بابت هوای ابری نیز راحت باشد! وارد شدن چراغ راهنمایی چشمک زن خورشیدی به تجهیزات ترافیکی باعث شده سالانه آمار تصادفات جاده ای کاهش چشمگیری داشته باشد. چراغ چشمک زن سولار را با توجه به بی نیاز بودن برق شهری، می توان در دورترین مناطق و جاده ها مشاهده کرد.

کلام آخر

چراغ راهنمایی لامپی از جمله قدیمی ترین انواع چراغ راهنمایی و رانندگی به شمار می آید. با پیشرفت علم امروزه لامپ های رشته و هالوژنی جای خود را به ال ای دی داده است و چراغ راهنمایی ال ای دی  با مصرف پایین برق و پرتاب نور بیشتر، کاربردی تر به نظر می رسد. خرید چراغ راهنمایی سولار در مکان هایی که دسترسی به برق مقدور نیست و یا هزینه برق بالا است کاربردی خواهد بود. قیمت چراغ راهنمایی ال ای دی سولار نسبت به دیگر انواع چراغ راهنمایی بیشتر است اما در طولانی مدت با صرفه جویی که در مصرف برق می شود این هزینه جبران خواهد شد. ایمن ترافیک کالا به عنو.ان تولید کننده انواع چراغ چشمک راهنمایی در زمینه گارانتی و نصب محصولات خود نیز خدمات قابل توجهی ارائه می نماید.

 

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

 





:: برچسب‌ها: چراغ راهنمایی , خرید چراغ راهنمایی , چراغ راهنمایی ال ای دی , چراغ راهنمایی رانندگی خورشیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: